Rekonstrukce nádraží v Králově Poli je v půlce
BRNO - Rekonstrukce nádraží v brněnském Králově Poli postupuje rychlým tempem. Správa železnic připravila zprovoznění a zpřístupnění zrekonstruovaného prvního a druhého nástupiště a části podchodu.
Na podzim bude následovat zcela nová nádražní budova. Úplně hotovo bude příští rok v březnu. Stavba v Brně-Králově Poli probíhá od podzimu roku 2023...
Rekonstrukvané nádraží v Brně-Králově Poli (duben 2025, Správa železnic)
Hlavní práce v kolejišti se rozběhly loni v květnu, dělníci současně začali pracovat na odvodnění, kabelových trasách a trolejovém vedení. Nejen ve stanici, ale i v navazujícím úseku do Kuřimi vybudovali nové mosty a nadjezdy. "Druhá nejvýznamnější stanice v Brně se od mé poslední návštěvy změnila k nepoznání. Minulý týden jsme pro veřejnost otevřeli první zrekonstruovaná nástupiště. Stavba probíhá rychlým tempem, takže už na podzim začnou cestující využívat zbrusu novou nádražní budovu. Většina prací bude hotová letos v prosinci," uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Z hlediska plynulosti provozu bude důležité zajištění dvoukolejného průjezdu stanicí. Výjimkou bude úplná výluka ve stanici, která je naplánovaná od 23. do 26. května. Během ní dojde k instalaci dálkového řízení provozu. Naplno se pracuje na nové nádražní budově, která bude sloužit jako zázemí pro celý dopravní terminál. Aktuálně se zde montuje střecha, zasklívá fasáda včetně oken a dveří, provádí se i zateplení. Uvnitř se staví sádrokartonové příčky, instalují rozvody vzduchotechniky a dalších technických zařízení.
Nová podoba královopolského nádraží (vizualizace, Správa železnic)
"Posun do další fáze stavby nám nyní umožní zprovoznit první část rozšířeného podchodu, díky tomu můžeme zrušit provizorní přechod na nástupiště. Práce se přesunou do zbývající části kolejiště a na přilehlé třetí nástupiště. Souběžně bude probíhat také dílčí rekonstrukce druhé koleje mezi Královým Polem a Maloměřicemi," popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Stávající podchod se rozšíří, nově povede napříč celým nádražím až do Myslínovy ulice. Bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy, nový informační a orientační systém pak usnadní cestování nejen ve stanici, ale i na přilehlých zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká.
Zhotoviteli stavby jsou společnosti OHLA ŽS, FIRESTA-Fišer, Subterra a TRAMO RAIL. Její úplné dokončení se plánuje příští rok v březnu, předpokládané celkové náklady dosahují 3,4 miliardy korun. Projekt Rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021 - 2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu dosahuje 3,1 miliardy. Míra podpory Evropské unie je 80,75 procent ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 2,5 miliardy korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Čtěte také...
- Proměna královopolského nádraží již začala (vydáno 5. ledna 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Nová podoba královopolského nádraží (vizualizace, Správa železnic)